Blue Flower

Gimnastyka wodna – polecana jest dla każdego niezależnie od aktualnej kondycji i wieku. Gimnastyka w wodzie (aqua aerobic) jest gimnastyką która przynosi, znakomite efekty poprawia, kondycję, sylwetkę działa rozluźniająco i relaksująco. Gimnastykę można uprawiać samodzielnie lub w zorganizowanej grupie pod okiem trenera – nadwaga, problemy z kręgosłupem czy stawami nie są przeciwwskazaniem, ponieważ gimnastykę uprawia się bez wysiłku i przeciążania stawów.

Taka forma gimnastyki polecana jest osobom, które ze względu na stan zdrowia nie mogą uprawiać tradycyjnej gimnastyki, a jednocześnie nie chcą rezygnować z aktywnego życia oraz sportu. Ćwiczenia wykonywane na sali gimnastycznej potrafią, być dużym obciążeniem dla kręgosłupa i stawów jednak w wodzie nie stanowią problemu. Woda amortyzuje i niweluje, ryzyko powstania kontuzji a ciężar ciała zmniejsza, się za sprawa siły wyporu – będąc, w wodzie czujemy, się lekko i nawet nadwaga nie stanowi problemu.

Decydując, się na aqua aerobic nie musimy, stresować się faktem, że nie potrafimy pływać, ponieważ ćwiczenia przeprowadzane są, w wodzie, która sięga nam do pasa lub do klatki piersiowej. Ćwiczenia wykonywane w wodzie to doskonały sposób na poprawę naszej kondycji fizycznej i rozwinięcie mięśni. Gimnastyka wodna podnosi i poprawia, sprawność naszego organizmu pobudzając, krążenie krwi oraz rozszerza wydolność naszego serca i płuc. Regularne ćwiczenia i chłodna woda hartują i wzmacniają nasz organizm.

Gimnastykę wodną (aqua aerobic) szczególnie poleca się osobom:

• kobietom w ciąży – gimnastyka nie obciąża kręgosłupa ani stawów, relaksuje i uspokaja,

• osobom z nadwagą – ćwiczenia nie obciążają stawów, redukują tkankę tłuszczową oraz wysmuklają sylwetkę,

• osobom po kontuzjach, urazach – ćwiczenia są dobrą formą rehabilitacji po doznanych wcześniej złamaniach, zwichnięciach lub po zerwaniu ścięgna,

• osobom starszym – ćwiczenia podnoszą sprawność oraz poprawiają wydolność płuc i serca,

• osobom ze słaba kondycją – ćwiczenia nie są wyczerpujące, poprawiają kondycję i wydolność organizmu,

• osobom z wadami kręgosłupa, osteoporozą, bólami stawów – gimnastyka w wodzie wzmacnia i rozwija mięśnie bez przeciążania stawów i kręgosłupa – siła wyporu wody zmniejsza ciężar ciała i ćwiczenia wykonywane są lekko i bez wysiłku.

Gimnastyka wodna polecana jest też kobietom, które zmagają się z cellulitem – woda ujędrnia i napina, skórę a regularnie wykonywane ćwiczenia powodują, redukcję cellulitu oraz modelują i wyszczuplają sylwetkę. Ćwiczenia w wodzie są świetnym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które preferują aktywny wypoczynek połączony z relaksem i dobrą zabawą. Woda wpływa, rozluźniająco likwidując, stres i napięcie oraz uwalnia, endorfiny (hormon szczęścia) podnosząc jednocześnie naszą sprawność i wytrzymałość – ćwiczenia w wodzie to aktywność fizyczna połączona z relaksem.